10 نکته مهم که باید قبل از خرید ملک بدانید

نکات مهم قبل از خرید ملک

خرید ملک یک سرمایه گذاری بزرگ و مهم است. به همین دلیل، ممکن است تصمیم گیری خرید ملک برای شما دشوار باشد. در این فرآیند، شما لازم است تمام جزئیات را در نظر بگیرید و نکات مهم قبل از خرید ملک را به دقت بررسی کنید. زیرا حتی یک اشتباه کوچک در طول فرآیند معاملات می تواند خطرات قابل توجهی را برای شما ایجاد کند. 

نکات مهم در خرید ملک چیست ؟ هزینه های خرید ملک چقدر است یا هنگام نقل مکان به ملک جدید چه باید کرد؟ چه کسی در هنگام خرید ملک، حق مالکیت را پرداخت می کند؟ صرف نظر از بودجه، اولویت پرداخت و ویژگی های ملکی که قصد خرید آن را دارید، عواملی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرید. بیایید نگاهی دقیق تر به آنها بیندازیم.

در ضمن اگر قصد خرید و فروش ملک در شمال را دارید بهتر است برای راهنمایی بیشتر نگاهی به این مقاله در وبسایتمان بیاندازید.

نکات مهم قبل از خرید ملک

  • قبل از خرید خانه، مراقب باشید! در مورد نیازها و خواسته های خود تصمیم بگیرید.

در حین ساختن برنامه های آینده خود، تصمیم بگیرید چه می خواهید. یکی از نکات مهم قبل از خرید ملک این است که فهرستی از چیزهایی که نمی خواهید، به همراه چیزهایی که باید داشته باشید، درست مانند برنامه های آینده خود تهیه کنید. آیا زندگی شهری را می خواهید؟ یا مکانی آرام و دور از مرکز شهر، برای مثال اگر به دنبال مکانی با طبیعتی زیبا و بکر هستید،  یکی از گزینه های عالی برای سرمایه گذاری خرید ملک در شمال کشور می باشد. مدت زیادی است که خرید و فروش ملک در شمال  مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است. وجود جنگل های سرسبز و دریای خزر بسیاری از خریدارن را برای خرید ملک در شمال کشور متقاعد ساخته.

  • بودجه خود را مشخص کنید

وضعیت مالی شما نیازها و انتظارات شما را شکل خواهد داد. یکی از نکات مهم قبل از خرید ملک جدید این است که شما چقدر میتوانید پول پیش پرداخت کنید و چقدر می توانید برای پرداخت های ماهانه خود بودجه داشته باشید؟ بعد از بررسی و تصمیم گیری در نهایت می توانید بهترین وام مسکن را برای خود از بانک مورد نظرتان بگیرید. و شادی صاحب خانه بودن را به گونه ای تجربه کنید که گویی در حال پرداخت اجاره هستید.

  • تحقیق کامل انجام دهید

وقتی تصمیم گرفتید چه نوع خانه ای می خواهید، وقت آن است که خانه مورد نظر خود را پیدا کنید! بهترین و موثرترین راه برای این کار جستجوی آنلاین است. با ورود به وب سایت هایی که آگهی های خانه در آن قرار دارند می توانید آگهی های مورد علاقه خود را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام جستجوی آنلاین، فرصت مقایسه تعداد زیادی از لیست ها را دارید. 

  • یادداشت برداری

یکی  دیگر از نکات مهم قبل از خرید ملک این است که شما باید سعی کنید تا جایی که ممکن است خانه های بیشتری ببینید. هر چه جایگزین های بیشتری داشته باشید، تصمیم گیری درست آسان تر است. می توانید به مزایا و معایب خانه هایی که دوست دارید توجه کنید و سپس به خود فرصت دهید تا فکر کنید و تصمیم بگیرید.

  • پتانسیل خانه خود را اندازه گیری کنید

یکی از نکات مهم قبل از خرید ملک که نباید ان را نادیده بگیرید. ارزش خانه شما در 5 یا 10 سال آینده است. 

 چگونه خانه شما در آینده ارزش گذاری خواهد شد؟ پاسخ ساده است. شما می توانید با در نظر گرفتن معیارهایی مانند نزدیکی به مراکز مهم، خیابان ها و وسایل حمل و نقل عمومی ارزش آن را تخمین بزنید. علاوه بر این، وجود یک بیمارستان یا مدرسه در نزدیکی خانه شما نیز ممکن است یکی از دلایلی  باشد که ارزش آن را در آینده افزایش خواهد داد.

قوانین خرید و فروش ملک

قوانین خرید و فروش ملک
قوانین خرید و فروش ملک
  • خانه بدون مجوز نخرید

مجوز خانه را در بالای لیست نکات مهم قبل از خرید ملک باید در نظر بگیرید. در واقع، طبق قانون، فروش مسکن در پروژه هایی که مجوز ندارند، ممنوع است. در غیر این صورت، ممکن است در پروژه ای سرمایه گذاری کنید که هرگز تکمیل نخواهد شد. 

  • پرداخت هزینه سند

اینکه چه کسی هزینه تغییر سند را پرداخت می کند را می توان با تصمیم مشترک خریدار و فروشنده تعیین کرد. اگر طرفین در مورد تصمیم دیگری به توافق نرسند، هزینه ممکن است به طور مساوی تقسیم شود. 

  • خطر زلزله

بسیاری از مناطق کشورمان در منطقه زلزله زده هستند. به همین دلیل فراموش نکنید که زلزله خانه ای را که قصد خرید آن را دارید تهدید نکند. هنگام خرید خانه، باید از پیمانکار یک کپی از گزارش بررسی خاک بخواهید.

  • خانه را باید دید

مهم نیست که عکس ها چقدر دقیق هستند، آنها میتوانند شما را گمراه کنند. حتما باید خانه ای را که قصد خرید آن را دارید از نزدیک ببینید. اگر قصد خرید خانه ای را دارید که هنوز در حال ساخت است، از بررسی جزئیات پروژه غافل نشوید.

نکات حقوقی خرید و فروش ملک

نکات حقوقی خرید و فروش ملک
نکات حقوقی خرید و فروش ملک
  • درخواست ثبت رهن و سلب مالکیت

اگر در خانه ای که قصد خرید آن را دارید سابقه رهن وجود داشته باشد، در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، یک آپارتمان رهنی ممکن است به دلیل بدهی پیمانکار برای فروش گذاشته شود. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که خانه ای را انتخاب می کنید که هیچ سابقه رهن یا حق رهن ندارد. 

  • توجه به برخی نکات ریز اما مهم

تمام نکات مهم قبل از خرید ملک که ذکر کردیم در فرآیند خرید خانه جدید شما نیز صدق می کند. با این حال، جزئیات مهم دیگری  وجود دارد که در این مرحله باید در نظر گرفته شود. هنگام تنظیم سند، حتماً قیمت واقعی را که پرداخت کرده اید ذکر کنید. به این ترتیب می توانید خطر بروز مشکلات در آینده را به حداقل برسانید. 

یکی از نکات مهم قبل از خرید ملک، این است که گاهی اوقات ممکن است هزینه ها از مکان هایی ناشی شود که هرگز انتظارش را نداشتید. باید اطمینان حاصل کنید که در آپارتمان های تازه رنگ شده رطوبت وجود ندارد. فراموش نکنید که متر مربع خالص و ناخالص خانه در فرم اطلاعات اولیه درج شده باشد. مطمئن شوید که تاریخ تحویل توافق شده در قرارداد گنجانده شده است.

اگر قصد خرید خانه جدید در محدوده پروژه های انبوه مسکن را دارید، باید مطمئن شوید که یک شرکت قابل اعتماد را انتخاب کرده اید. فراموش نکنید که نمونه کارها و منابع شرکت را بررسی کنید. بهتر است از شرکت هایی که پروژه ای را که شروع کرده اند به پایان نرسانده اند دوری کنید.

نکات مهم در خرید خانه های ویلایی

نکات مهم در خرید خانه های ویلایی
نکات مهم در خرید خانه های ویلایی

زندگی در ویلا آرزوی همه است. با این حال، برای تحقق رویای خرید ویلا، ابتدا باید به نکات مهم در خرید خانه ویلایی توجه کرد.

اگر قصد دارید هر چهار فصل را در ویلای خود سپری کنید، ممکن است بخواهید ویلایی بخرید که راحتی و امنیت بر دیگر ویژگی ها حاکم باشد. یا اگر قصد دارید از ویلای خود به صورت فصلی استفاده کنید، برای داشتن یک مکان برای تعطیلات، میتوانید ویلایی با فضای استراحت بزرگ و نزدیک به دریا انتخاب کنید. بنابراین توصیه می کنیم ضمن انتخاب منطقه و مکان ویلای خود در منطقه گشت و گذار کرده و بازرسی های لازم را خودتان انجام دهید. دریابید که چه امکانات حمل و نقلی در اختیار ویلا است و از مناسب بودن ویلای مورد نظرتان مطمئن شوید. امکانات حمل و نقل یکی از نکات مهم در خرید خانه ویلایی بوده. این موضوع تقریبا یکی از اولین ویژگی هایی است که باید بررسی شود. وجود امکانات حمل و نقل باعث میشود شما راحتتر به ویلای خود رفت و آمد کنید.

با توجه به شرایط آب و هوایی که ویلا در آن قرار دارد، باید شرایط ویلا را ارزیابی کرد. برای مثال ضخامت دیوار، عایق ساختمان و مدل های سقف ویلایی که میخرید را باید با دقت و متناسب با آب هوای منطقه انتخاب کرد.

یکی  دیگر از نکات مهم در خرید خانه ویلایی ویژگی های زیرساختی ویلا است. به عنوان مثال، ویلا با چاه آب در باغ، به هزینه های آب کمک می کند و دسترسی به منبع آب را در مواقع لزوم تسهیل می کند. یکی دیگر از ویژگی های زیرساختی سیستم زهکشی است که در موقعیت طراحی نمای ویلا گنجانده شده است.  با وجود این سیستم می توان از رطوبت جلوگیری کرد. علاوه بر این، مبله بودن، سیستم گاز طبیعی برای ویلاهای مناطق زمستانه و وجود پنل خورشیدی برای ویلاهای مناطق تابستانی از جمله عواملی است که ویلا را از نظر زیرساخت متمایز می کند.

یکی از نکات مهم در خرید خانه ویلایی انتخاب موقعیت خانه شما می باشد. خانه های رو به شمال و جنوب دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. خانه های رو به جنوب کمتر با مشکلات گرمایشی مواجه می شوند. اگر می‌خواهید خانه‌ای بخرید که نورگیر باشد، زود گرم شود و ماه‌های زمستان را راحت سپری کنید، می‌توانید خانه‌های با نمای جنوبی را در اولویت قرار دهید. اما باید افزایش دما در ماه های تابستان را نیز در نظر بگیرید.

خانه های رو به شمال عموماً مقرون به صرفه تر از خانه های رو به جنوب هستند. در چنین خانه هایی، اگر اتاق نشیمن و اتاق خواب رو به شمال باشد، ممکن است نور کافی در طول روز وارد فضاهای نشیمن شما نشود. با این حال، برای مناطقی با ماه های زمستانی بسیار سرد و بارانی، خانه های رو به شمال ممکن است انتخاب مناسب تری باشند. 

نتیجه گیری

انتخاب ملک مناسب همیشه کاری سخت و زمانبر بوده، یکی از نکات مهم قبل از خرید ملک این است که شما می توانید برای یادگیری آسان و کوتاه تر شدن راه خرید ملک از شرکت های املاک حرفه ای که مشاوره املاک را ارائه می دهند کمک بگیرید. با کمک مشاوران املاک خرید ملک شما بسیار امن تر و در مدت زمان کوتاهتری انجام میشود. و شما میتوانید از تجربه آنها در خرید خود استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =