مشاوره و سرمایه گذاری در شمال

مشاوره و سرمایه گذاری در شمال
مشاوره و سرمایه گذاری در شمال

چرا سرمایه گذاری در ملک یا ویلا؟!

دلایل سرمایه گذاری روی ویلا یا ملک چیست؟

  • سرمایه گذاری در حوزه املاک راحت‌تر از سرمایه گذاری در بازارهای دیگر است.
  • بازگشت درآمد پایدار و جذاب
  • افزایش ثبات در دارایی اطمینان از رشد سرمایه
  • ریسک کمتر سرمایه گذاری در بازار مسکن

عوامل تاثیر گذار در قیمت مسکن کدامند؟

  • قدرت خرید مردم و رشد اقتصادی
  • جدیت دولت در اجرای قوانینی چون وضع مالیات بر خانه‌های خالی
  • سیاست دولت در بافت فرسوده و مسکن اجتماعی و نحوه اجرایی شدن آن

همه این عوامل سبب می‌شود قیمت مسکن هم‌ چنان افزایش صعودی داشته باشد و این افزایش را هر چند با شیب کم ادامه دهد، از سوی دیگر بازار نیز پر رونق خواهد ماند و این از محاسن سرمایه گذاری در ویلا یا مسکن خواهد بود.

زیر شاخه‌های سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه گذاری در املاک فقط به معنی خرید ویلا نیست، اگر موقعیت خرید مسکن را در حال حاضر ندارید خرید زمین یا پیش خرید ویلا می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.چنان چه سرمایه راکد زیادی دارید خریدزمین و ویلا در شمال و یا ساخت ویلا گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

بعضی از ویلاها در شمال هستند که به پیش فروش ویلا شهرت دارند، در این جا باید یادآور شد مزیت پیش خرید چنین ویلاهایی امکان پرداخت مرحله‌ای و اقساطی را برایتان با توجه به پیشرفت ساخت ویلا را فراهم می‌آورد.البته قبل از هر اقدامی باید از لحاظ حقوقی تمامی جوانب را بررسی نمایید، البته ریسک سرمایه گذاری در این بخش نسبت به دیگر حوزه‌ها کم‌تر است و با کمی تحقیق و بررسی می‌توان از صحت قرارداد مطمین شد.

چند اصل کلیدی برای سرمایه گذاری در ملک شمال

1- اصل تقاضا

سعی کنید بازار را بشناسید و با توجه به تقاضای بازار پیش بروید، فرض کنید پولی دارید و می‌خواهید در بازار مسکن شمال سرمایه گذاری کنید باید اولویت را بدانید! اولویت نخست سرمایه گذاری در شمال ، زمین و سپس سرمایه گذاری در ویلا و بعد در آپارتمان است.
می‌پرسید چرا؟
در جواب باید بگویم در شمال زمین همیشه در اولویت است و دلیل آن تقاضای همیشگی برای حضور در بازار ملک با رقم کمتری نسبت به ویلا و آپارتمان است و وجود پتانسیل ساخت ویلا با سلیقه شخصی بر روی زمین مد نظر . و علاوه بر آن زمین های شهرکی دارای بازار پر طرف‌داری نیز می‌باشد، و باید خاطر نشان کرد امروزه تقاضا در بازار مسکن بیشتر از عرضه واقعی آن است و حتی اگر بخواهید ویلای ساخته شده خود را اجاره بدهید می‌توانند ارزش افزوده قابل توجهی در سرمایه خود شاهد باشید.
ما در الویت اول سرمایه گذاری در زمین را پیشنهاد می‌دهیم چرا که زمین همیشه گران‌ترین کالا در بازار مسکن بوده و هست و سرمایه گذاران خبره بیشترین دارایی غیر نقدی خود را به خرید زمین در زمان مناسب اختصاص داده‌اند.
پس سرمایه گذاری مسکن در شمال را به ترتیب اولویت ما به سرمایه گذاری در زمین سپس سرمایه گذاری در ویلا و در آخر سرمایه گذاری در آپارتمان اختصاص می‌دهیم.

2- اصل آرامش

زمان مناسب برای خرید ملک در شمال فاکتور مهمی است که در موفقیت سرمایه گذاری شما تاثیر بسزایی دارد و بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک زمانی است که بازار در آرامش به سر می‌برد و هنوز به سقف قیمت و رشد خود نرسیده است.البته افزایش میزان تقاضا در بازار خرید ملک نشانه خوبی برای خرید است، دقت کنید زمانی وارد این بازار نشوید که تقاضا زیاد شده و ملک قیمت افزایشی گرفته باشد.

3- اصل موقعیت

سنجش موقعیت ملکی که قصد خرید آن را دارید در سرمایه گذاری بسیار مهم است و در موقعیت‌هایی سرمایه گذاری کنید که جای پیشرفت داشته باشد، مثلا در مناطق ممنوعه خرید ویلا به هیچ عنوان سرمایه گذاری نکنید حتی اگر قیمت پایین و وسوسه انگیزه داشته باشند.

4- اصل قیمت

عجله نکنید و با صبر و حوصله دنبال ملکی باشید که زیر قیمت است و در اصطلاح فروشنده پول لازم بوده و با کمی صبر سعی در سرمایه گذاری در ملک‌های اکازیون و زیر قیمت انجام دهید.

5- اصل بی طرفی

مهم‌ترین نکته این است که بی طرفانه به آمار املاک و محله‌ها در چهار چوب بودجه خود نظر انداخته و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

6- اصل امتیاز

در جاهایی سرمایه گذاری کنید که ملک دارای امتیازات خوبی باشد و از امکانات مناسب و جای پیشرفت برخوردار باشد و این مستلزم تحقیق و شناخت منطقه می‌باشد. که حتما از افراد خبره و مشاورین مجرب و علمی کمک بگیرید.

7- اصل به روز بودن

با قیمت روز آشنا باشید، علاوه بر اصل‌های ذکر شده فوق و انتخاب مناسب مکان زمین اگر در پی ساخت و ساز روی زمین هستید مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده ساخت ویلا در شمال مصالح ساختمانی و سهم آن در قیمت است.در نهایت باید بدانید چقدر هزینه ساخت و ساز خواهد شد و در آخر چقدر سود خواهید داشت و در این مورد هم از مهندسین با تجربه و مجرب کمک بگیرید.

و در پایان ، چرا سرمایه گذاری در شمال؟

به چند دلیل مهم شمال را برای سرمایه گذاری بهتون پیشنهاد میدیم زیرا نسبت سود بالا و بازدهی بسیار مناسب می باشد:

  • وجود طبیعت بینظیر جنگل و دریا و استقبال همیشگی مردم و توریست برای تفریحات در شمال
  • اجرای طرح های گسترده عمرانی و آبادانی توسط دولت مانند :
  • افتتاح و بازگشایی فازهای آزادراه تهران-شمال و دو بانده شدن جاده هراز
  • اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نوشهر
  • بین المللی شدن فرودگاه رامسر
  • ساخت جاده الموت قزوین به تنکابن
  • ساخت آزادراه چالوس -رامسر
  • پایین بودن قیمت ملک در شمال با توجه به توریستی بودن آن.
5/5 - (1 امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =