طراحی ویلا در شمال [اصول+ضوابط] بهترین طراح ویلا در شمال

طراحی ویلا در شمال
طراحی و ساخت ویلا در شمال

طراحی ویلا در شمال که توسط دپارتمان فنی مهندسی برخورداری انجام می‌شود با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز و ابزارهای پیشرفته با توجه به بودجه و هزینه‌ای که برای ساخت ویلا در نظر گرفته شده است و با تجربه 13 ساله حرفه ای پیاده سازی می شود. در هنگام طراحی پلن ویلا نظرات و سلیقه کارفرما مورد توجه قرار می‌گیرد و بعد از چند بار تغییر و اصلاح نمونه اولیه، طرح نهایی ایجاد می‌شود ، هدف از این کار تبدیل شدن از یک طراح معمولی ویلا به بهترین طراح ویلا در شمال است ، چرا که بهترین طراح ویلا در شمال باید بداند هدف اصلی از طراحی ویلا میتواند رسیدن به آرامش و داشتن امکانات مناسب است، از این روی طراحی ویلا به دو قسمت اصلی داخلی و خارجی تقسیم بندی می شود محیط داخلی مانند اتاق ها، حال و پذیرایی و بالکن و محیط خارجی مانند حیاط سازی، نمای خارجی ساختمان، ایجاد امکانات مانند استخر و فضای استراحت می باشد.

امروزه نیز به دلیل آب و هوای معتدل و طبیعت منحصر به فردی که شمال کشور دارد ساخت ویلا در سمال گسترش یافته زیرا یکی از گزینه های مناسب برای گذراندن تعطیلات است و همچنین وجود جنگل های بکر و سرسبز، دریاچه خزر و … موجب شده که شمال به بزرگترین منطقه توریستی ایران تبدیل گردد ، در نتیجه چنین موضوعی افزایش تمایل افراد جهت طراحی و ساخت ویلا در شمال را به دنبال دارد.

در کلیپ زیر میتوانید تیم پرقدرت طراحی ویلا در شمال را به مدیریت مهندس ناصر برخورداری یکی از بهترین طراحان ویلا در شمال کشور ببینید .

گروه مهندسی برخورداری – خلاق ترین و بهترین طراح ویلا در شمال

چرا طراحی ویلا در شمال اهمیت دارد؟

از آنجایی که طراحی و ساخت ویلا یک پروسه زمان بر میباشد و افرادی که زمان کافی ندارند اقدام به خرید ویلاهای از پیش ساخته شده میکنند. ویلاهای از پیش ساخته شده مناسب سلیقه تمامی افراد نیست و ممکن است بعضی از ویژگی های مورد نظر را نداشته باشد. با توجه به این مورد پیش از ساخت هر ویلا ابتدا باید طرح ویلا با توجه به امکانات و ویژگی هایی که میخواد داشته باشد طراحی شود که این طراحی در هنگام ساخت ، یک تصویر روشن به پیمانکار ویلا در شمال میدهد تا بتواند دقیقا مطابق آن ویلا را بسازد. در هنگام طراحی ویلا در شمال باید ویژگی ها و اصول مربوط به طراحی ویلا رعایت شود.

طراحی ویلا در شمال امری تخصصی است، زیرا در صورت عدم آشنایی طراح با اقلیم شمال می تواند منجر به فرسایش مصالح به کار رفته در ویلا و کاهش آسایش ساکنین گردد ، علاوه بر همه این ها موجب اتلاف سرمایه و هزینه نیز می شود ، بنابراین خریدار یا متقاضی تجربه ناخوشایندی از ساخت یا خرید ویلا در شمال پیدا میکند ، اینجاست که بهترین طراح ویلا در شمال و بهترین پیمانکار ساخت ویلا در شمال به کمک شما میاد .

درنتیجه ی موارد مطرح شده در بالا ، طراحی و ساخت ویلا در شمال یکسری اصول و قواعد دارد که در زیر توضیح داده می شود :

گروه مهندسی برخورداری متشکل از پیمانکاران و متخصصین باتجربه و زبده، آماده است تا به شما کارفرمایان عزیز برای مشاوره طراحی ویلا در شمال ،از جمله طراحی ویلا مدرن دوبلکس، طراحی ویلای مدرن کوچک و طراحی ویلا جنگلی خدمت رسانی کرده و شما رو به ویلای رویایی خودتون برسونه ، متخصصین و مهندسین در دپارتمان ملکی مهندسی برخورداری بعد از طراحی نمونه اولیه ویلا با توجه به نظرات کارفرما اقدام به تغییر آن می‌کنند تا در نهایت طرحی با تایید کارفرما طراحی شود. ویلای طراحی شده در قالب عکس ، انیمیشن و دستور نقشه های اجرایی به کارفما تحویل داده خواهد شد.

بسیار عالی حالا قبل از اینکه ضوابط طراحی ویلا در شمال رو با هم بررسی کنیم بریم و چند تا از نمونه کارهای طراحی و ساخت ویلا در شمال که توسط مهندس برخورداری و تیم طراحی و ساخت ویلا انجام شده رو ببینیم :

نمونه کارهای طراحی ویلا در شمال ، ساخت ویلا در شمال

اصول طراحی ویلا در شمال

در حالت کلی می توان اصول طراحی خانه ویلایی در شمال را به دو اصل مهم و اساسی از جمله طراحی ویلا ساحلی و طراحی ویلا جنگلی تقسیم بندی کرد. اگرچه می توان گفت ویلای ساحلی و جنگلی دارای مشخصات، ویژگی ها و کاربردهای مختص به خود هستند. مشخصاتی که طراحان و مهندسی ساختمانی در زمان طراحی ویلا باید به آن ها توجه کنند. یکی از مهم ترین و در عین حال بارزترین تفاوت میان انواع ویلای جنگلی و ساحلی،  دید و منظره آن ها است.

ناگفته نماند انتخاب هر یک از آن ها کاملا به سلیقه کاربران بستگی دارد. همچنین میزان رطوبت و دمای موجود در محیط هریک از ویلاهای شمال، از دیگر تفاوت های میان آن ها محسوب می شود.اگرچه شاید ویلای ساحلی و جنگلی از لحاظ مسافت فاصله چندانی باهم نداشته باشند. پس اصول طراحی ویلا در هر نقطه از شمال به عوامل زیر بستگی دارد:

1- شرایط اقلیمی در طراحی خانه ویلایی

یکی دیگر از اصول بسیار مهم طراحی ویلا در شمال که ضروری است طراحان و مهندسین ساختمانی به آن توجه کنند شرایط اقلیمی است. در واقع در نظر گرفتن این اصل مهم می تواند بسیاری از هزینه های ساخت و ساز را هم کاهش دهد. منطقه شمال در بین رشته کوه های بلند البرز و دریای خزر واقع شده که بسته تقسیم بندی اقلیمی، آب و هوای مرطوب و معتدل به آن تعلق می گیرد.

همچنین بیشترین دما به 30 درجه و کمترین دما به 6 درجه در این منطقه می رسد و از لحاظ اقلیمی کوچک ترین منطقه اقلیمی را در سرتاسر ایران دارد. اقلیم مرطوب و معتدل یکی از اقلیم های مهم در معماری است. زیرا در طول سال از تعادل نسبی برخوردار بوده که با رعایت معماری و طراحی اقلیمی به ویژه در طراحی ویلا دارای بیشترین بازدهی در مقایسه با دیگر اقلیم است.

2- تأثیر تابش نور خورشید

یکی دیگر از اصول مهم طراحی ویلا در شمال همان جهت گیری فضا نسبت به نور خورشید است. پس گرمای آفتاب در اقلیم مرطوب و معتدل همان طور که در زمستان فضای را مطبوع و گرم می کند در تابستان به دلیل افزایش دما می تواند فضا را آزار دهنده نماید. درنتیجه فضاهایی که به نور خورشید بیشتری نیاز دارند در بخش جنوبی ویلا قرار گیرند و فضاهایی که باید از نور در تابستان دور باشند در بخش شمال ویلا واقع گردند.

البته این موضوع در حالت کلی برای طراحی و ساخت ویلا در شمال برای تمام فضاها پاسخگو نبوده و بایستی در زمان چیدمان فضا به چگونگی استفاده از ویلا، کاربری، بستر شهری، قرارگیری و همسایگی ویلا توجه کرد. بنابراین فضاهایی همچون سرویس ها و آشپزخانه از تابش مستقیم نور در امان باشند.

3- تأثیر جریان باد در طراحی ویلا در شمال

همان گونه که قبلاً اشاره شد رطوبت در آب و هوای معتدل و مرطوب زیاد بوده و جریان باد در چنین اقلیمی جهت طراحی ویلا در شمال از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا رطوبت زیاد در سواحل شمالی می تواند شرایط آسایش ساکنین ویلا را مورد هدف قرار دهد. بنابراین ایجاد جریان باد و کوران یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین روش ها جهت تأمین آسایش ساکنین در این شرایط است.

همچنین در مناطق ساحلی در کل روزهای سال نسیم هوا به دلیل اختلاف دما در خشکی و دریا وجود دارد. درنتیجه این نسیم ها از سمت ساحل به دریا در طول شب و از دریا به سمت ساحل در طول روز حرکت می کنند. در طراحی ویلا می توان به آسانی از این نسیم ها جهت کاهش رطوبت استفاده نمود.

یکی از اصول مورد نیاز طراحی ویلا در شمال استفاده از کشیدگی شرقی غربی ساختمان است. زیرا باریک شدن ویلا موجب می شود که جریان هوا از داخل ویلا به سادگی عبور کند. از دیگر روش ها بهره‌وری از کوران هوا در ساخت طراحی ویلا در این منطقه از ایران است که موجب سبک شدن فضا می شود. در حالت کلی منظور از سبک کردن فضا، استفاده از میزان کمتری دیوارهای ثابت در طراحی ویلا است که هوا داخل فضا را به جریان در می آورد.

4- تأثیر فرم ساختمان به هنگام طراحی ویلا در شمال

ویلا به دلیل آزادی تمام در طراحی از فرم های متعددی برخوردار است. ولی نحوه استفاده از این فرم در طراحی ویلا در شمال یکی از اصول های کلیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین ویلای طراحی شده در شمال بایستی دارای حجم سبکی بوده تا جریان هوا را به آسانی از خود عبور دهد. همچنین وجود بارش های شدید در این اقلیم نیاز به استفاده از سقف های شیب‌دار را دوچندان می کند.

5- مصالح سازگار با اقلیم

امروزه با گسترش علم و پیشرفت تکنولوژی می توان شاهد مصالح جدید مناسب هر نوع شرایط اقلیمی برای ساخت و ساز بود. بنابراین طراحی ویلا در شمال نیز به یکسری مصالح نیاز دارد که باید از پایداری بالایی در آن شرایط جوی برخوردار باشد. البته اجرای صحیح و نگه داری از این مصالح در شمال بایستی مورد توجه قرار گیرد. زیرا اقلیم مرطوب و معتدل موجب فرسایش سریع کلیه مصالح به کار رفته در ویلا می شود.

همچنین استفاده از مصالح متخلخل و سبک به دلیل ظرفیت گرمایی نسبتاً پایین در مقایسه با مصالح سنگین بهترین گزینه برای سازه های ویلاهایی در شمال هستند. ناگفته نماند که اسکلت بندی ویلا در این منطقه باید از بتن باشد تا دچار زنگ زدگی نشود.

6- شرایط اجرایی طراحی ویلا در شمال

قبل از طراحی ویلا در شمال باید شرایط لازم جهت پیاده سازه و اجرای سازه را در نظر گرفت. زیرا رطوبت بالا و موقعیت قرارگیری ویلا در این منطقه در مقایسه با سایر نقاط کشور تفاوت های زیادی دارد. پس یکی از موارد مهم در طراحی و ساخت ویلا توجه به نیروی کار حرفه ای در این بخش از ایران است. بنابراین جهت افزایش کیفیت ساخت سازه و کاهش هزینه ها بهتر است از مصالحی استفاده شود که متخصص برای اجراهای آن ها، دسترسی کامل داشته باشد.

 

ضوابط طراحی ویلا در شمال ایران

طراحی ویلا در شامل همانند سایر ساخت و سازها در اقلیمی های مختلف دارای ضوابط مختص به خود است که به شرح زیر است.

  • در طراحی و ساخت ویلا در شمال باید کرسی چینی را به کار برد.
  • در این نوع سازه ها استفاده از عایق های پلاستیکی جهت افزایش مقاومت ویلا در برابر رطوبت و آب و همچنین قیر و گونی نیز الزامی است.
  • پنجره ها باید در قسمت های برخورد باران به صورت کج قرار گیرند و از پنجره های با سایز کوچک و با جنس UPVC استفاده شوند. همچنین پنجره های T شکل به عایق پلاستیکی جهت افزایش مقاومت در برابر باران نیاز دارند.
  • بخش شمالی ویلا که از نور کمی برخوردار است باید از پنجره های مرتفع، عریض و طویل در جهت های جنوب، جنوب شرقی و جنوب غربی ویلا کارگذاری شود تا از بیشترین نور خورشید بهره ببرد.
  • با وجود مناظر بکر و زیبا در نقاط متعدد بایستی سعی گردد که از بیشترین دید با ساخت بالکن ها و نصب پنجره های بزرگ استفاده شود.
  • با کاهش پیچیدگی در پلان و فرم کلی ویلاها و ساختمان ها در شمال، عمل تهویه هوا با بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.
  • مصالح ساختمانی همچون آهن در شرایط اقلیمی مرطوب و معتدل خیلی سریع زنگ می زنند. بنابراین برای ساخت ویلا در شمال باید از سازه های بتنی استفاده کرد.
  • مصالح بومی مورد استفاده در ساختمان های شمال ایران همان الوارهای چوب، شن و ماسه هستند. ولی در حالت کلی باید از متریال هایی با ظرفیت حرارتی نسبتاً بالا در مقایسه به اختلاف دما در زمستان و تابستان استفاده کرد. همچنین در برابر باران های فراوان و رطوبت بالا مقاوم باشند. زیرا ویلای بنا شده خیلی سریع دچار فرسایش شده و عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

 

انواع ویلا از نظر طراحی در شمال [ سبک های مختلف طراحی ویلا ]

برای اینکه بتوان بهترین طرح برای ویلای خود در نظر بگیرید و بعد از ساخت ویلا از آن لذت ببرید ابتدا باید طرح های مختلف ویلا را بشناسید و بعد بسته به سلیقه خود ، پتانسیل محیط ویلا و هزینه تان طرح ویلا پیاده سازی شود. این راهم درنظر بگیرید که با پیشرفت تکنولوژی حتی در شمال کشور نیز میتوان از ویلاهایی بدون سقف شیب دار استفاده کرد.

طراحی ویلا مدرن دوبلکس

یکی از انواع بسیار محبوب ویلاسازی در شمال، طراحی ویلا مدرن دوبلکس است. در این نوع ویلا سازی، طبقات ویلا به واسطه راه پله ی آزاد و غیر محصور به هم متصل می شوند که در واقع سقف این راه پله، سقف نهایی طبقه آخر است .
در طراحی ویلا مدرن دوبلکس پلان باید طوری سازماندهی شود که فضاهای عمومی و خصوصی در ترازهای مختلف ارتفاعی قرار بگیرند.
معمولا چیدمان فضایی ویلا مدرن دوبلکس به این صورت است که طبقه پایین؛دسترسی ورودی اصلی ویلا در آن تعریف میشود، به فضاهای عمومی مثل نشیمن، پذیرایی،آشپزخانه و در بعضی مواقع اتاق میهمان تخصیص می یابد و فضاهای خصوصی خواب و نشیمن خصوصی، در طبقات بالایی قرار می گیرند.

طراحی ویلا مدرن کوچک

طراحی به سبک مدرن بخاطر ساده بودن بهترین سبک برای طراحی ویلاهای کوچک می باشد. اما با درنظر گرفتن ساختمان های اطراف و منطقه ی ساخت،ممکن است؛ سبک کلاسیک و یا نئوکلاسیک نیز برای ایجاد هماهنگی بیشتر با محیط اطراف توسط طراح و پیمانکار ساخت ویلا مورد استفاده قرار گیرد.
کوچک بودن طراحی نقشه ساختمان به این معنی نیست که فضای داخلی خانه هم کوچک است، یک خانه کوچک با طراحی و پلان مناسب و صحیح، میتواند بزرگ تر از آنچه که هست بنظر آید.
یکی از بخش های اصلی در زمینه زیبا سازی یک ساختمان از جمله در طراحی ویلا مدرن کوچک، نمای آن میباشد که در نگاه اول به یک ساختمان به چشم می آید. برای اجرای نمای ویلای کوچک میتوان از مصالح متنوع و مختلفی استفاده کرد.
نمای ساختمان علاوه بر زیبایی ، جنبه پوشش وحفاظتی برای ساختمان هم دارد. به طور معمول برای بزرگ تر نمایش دادن ویلا ها با متراژ پایین نمای آن را مدرن طراحی میکنند تا بزرگ تر از متراژی که دارند به نظر برسند.

طراحی ویلا چقدر زمان میبرد؟

خودت زمان طراحی ویلا و هزینه طراحی ویلا ارتباط بسیار مستقیمی با نوع پروژه و حجم پروژه ای که میخواهیم طراحی کنیم دارد، به صورت کلی با توجه به تجربه و متریال استانداردی که واسه ویلاهای به صورت روتین طراحی میخواد انجام بشه برای تقریباً یک ویلای دوبلکس ۲۰۰ متری ارزیابی هزینه ۴۰ میلیون تا ۷۰ میلیون متغیره.
برای مدت زمان طراحی میتونیم به پلان های معماری فاز یک و فاز ۲ به صورت دو بعدی تقریباً بین چهار روز تا هفت روز بسته به خواسته‌های کارفرما زمان میبره. مرحله دوم طراحی سه بعدی این پروژه هست که شامل هزینه و مدت زمان بیشتری میشه و بین یک هفته تا دو هفته زمان بندی طراحی 3rd سه بعدی است. بصورت کلی فاز 1 و 2 و 3بعدی بین 10 الی 20 روز میتوان زمانبندی کرد.

بهترین طراح ویلا در شمال

طراحی ویلا در شمال یک پروسه بزرگ و پرهزینه است که به غیر از بهره‌مندی از امکانات رفاهی می تواند نوعی سرمایه گذاری پرسود و خوب محسوب شود. پس برای طراحی و ساخت این پروسه شرکت ها با زیر مجموعه ها و معماران متعددی وجود دارند که طراحی پیشنهادی به هزینه صفر تا صد ساخت ویلا را در اختیار متقاضیان می گذارند. بنابراین متقضی بسته به بودجه، سلیقه شخصی و سابقه هر کدام از شرکت در طراحی و ساخت ویلا در شمال، مناسب ترین را انتخاب می نماید.

5/5 - (3 امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =