طراحی تخصصی برج و آپارتمان های لوکس

طراحی تخصصی برج وان تور ازمیر ترکیه توست تیم متخصص مهندسی برخورداری

مجموعه دپارتمان مهندسی برخورداری از سال ۹۰ تا به امروز فعالیت خود را در استان مازندران در زمینه طراحی ، مشاوره ، نظارت و اجرای تمامی پروژه های ساختمانی از جمله طراحی و ساخت ویلا ، طراحی تخصصی برج و ساخت آپارتمان ، به صورت کاملا تخصصی آغاز نموده است.
حاصل این مدت فعالیت تخصصی ، طراحی و اجرای پروژه های متعددی در سطح استان و کشور و بین المللی میباشد.

مجموعه مهندسی برخورداری با بهره گیری از دپارتمان حرفه ای طراحی و مهندسین مجرب و متخصص خود و همچنین نظارت فنی در مدیریت اجرایی کلیه پروژه های ساختمانی از مرحله طراحی تا تحویل کلید پیشرو و ثابت قدم بوده است.

اعضای تیم مدیریتی و طراحی :

علی اصغر شعبانی : دکتری مهندسی معماری
بردیا قربانی : کارشناس ارشد عمران زلزله
شیوا کتولی : مهندسی معماری
فاطمه شعبانی : مهندسی معماری

تعریف برج (آسمان خراش)

برجها و آسمان خراش های بلند از پرطرفدارترین عناصر معماری هستن که به شکل گسترده از قرن بیستم میلادی با توجه به گسترش شهرنشینی، پیشرفت صنعت و افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ به خصوص پایتخت ها مورد توجه قرار گرفته و هر روز عظیم تر از پیش ساخته میشوند.

معمولا به سازه هایی که بیشتر از ده طبقه و یا ارتفاع بیشتر از بیست و سه متر دارن برج میگیم،طراحی تخصصی برج به دلیل ارتفاع زیاد سازه به تکنولوژی و هزینه بسیار بالایی نیاز دارد، به همین خاطر ساخت آسمان خراشها وسیله ای برای نمایش میزان قدرت و ثروت صاحبان آن در معماری ساختمان است. علاوه براین اسکان جمعیت بیشتر در پهنه عمودی شهرها که از گسترش افقی آن جلوگیری می کند، از مهمترین دلایل مورد توجه قرار گرفتن برج های مسکونی و اداری است. امکانات مدرن جدیدترین معماری برج های ساخته شده در نقاط مختلف دنیا، موجب محبوبیت بیشتر معماری آپارتمان مدرن شده است.

معماری و طراحی تخصصی برج ها صرفا برای افراد ثروتمند و پرقدرت نیست،طبقات متعدد یک برج روی هم صرفا نشون دهنده رقابت ثروت و قدرت نیست، این نوع معماری و تکنولوژی از طرف اکثر مردم محبوب هست چراکه برعکس معماری افقی که خانه ها کنار هم بود حالا در این معماری عمودی ،جمعیت بیشتری در یک لوکیشن و در فضای محدود به صورت عمودی در کنار هم قرار میگیرند که همین نوع طراحی باعث نزدیک تر شدن مردم اون اقلیم به هم دیگست، که این نوع طراحی و صنعت بیشتر رواج پیدا کرده و روز به روز هم بیشتر گسترش میابد.

طراحی و معماری برج

در طراحی و ساخت برج ، از نظر طراحی معماری و از لحاظ سازه ، ترکیبی از طراحی معماری با تکنولوژی بالا و طراحی سازه به صورت کاملا مدرن و به روز استفاده میشه.
طراحی تخصصی برج و ایجاد پلان ساخت با توجه به نوع کاربری مثل : مسکونی، تجاری و اداری،… از لحاظ نوع امکانات و خدمات با یکدیگر متفاوت اند. با این حال اصول طراحی برج در تمام مدل های کاربری یکسان هست.
توجه داشته باشید که در طراحی برج ها حتما باید معیارهای مهندسی به صورت حداکثری از استانداردها رعایت بشه تا بتونه جلوه و قدرتی که خواسته و نیاز کارفرما هست رو به بهترین شکل برآورده کنه.

به طور کلی یک نوع سازه با توجه به شرایط و بلند مرتبه بودن و قدرت اون سازه ، چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سازه ای یک نمادی هست برای به رخ کشیدن معماری ، اگر به صورت صحیح و تخصصی کار بشه ، با این معماری و سازه میتونید کاملا هنر معماری، هنر سازه و هنر عمران رو در طراحی تخصصی برج به رخ بکشید.

ضوابط و اصول طراحی برج

قواعد و ضوابط طراحی برج موارد گسترده و متنوعی در همه زمینه ها است که موقع طراحی باید به اون ها توجه کرد ، در صورتی که در اجرای اصول و قواعد طراحی برج مسکونی اشتباه کوچکی رخ دهد، میتونه ویرانی و آسیب های جبران ناپذیری رو به همراه داشته باشه. اجرای تمامی مراحل طراحی تخصصی برج مسکونی توسط تیمی از متخصصین و مهندسین به عنوان اولین اصل طراحی برج مسکونی،اداری،تجاری محسوب می‌شود.


از مهمترین ضوابط در طراحی تخصصی برج میشه به موارد زیر اشاره کرد :

شرایط زمین و آب و هوا

از مهمترین مسائلی که باید در طراحی تخصصی برج حتما درنظر داشت،شرایط خاک و زمین است که از لحاظ میزان سفتی ، همگن بودن بافت ، مقاومت آن و آمادگی برای پی ریزی فونداسیون بررسی شود ، تلاش طراحان و معماران کاملا بر این هست که با استفاده از دانش و تکنولوژی به طراحی برسند که کل ساختمان در برابر زلزله و شرایط جوی شدیدا نا مساعد کاملا مقاوم باشد. در برخی از مواقع استفاده از متریال های مقاوم بخاطر کمبود بودجه امکان پذیر نیست ، در اینجور مواقع مقاوم سازی سازه با طراحی درست و اصولی تا حد زیادی قابل جبران است.

لابی

لابی ها در برج ها رابط بین بخش داخلی مجموعه ساختمانی با ساکنین و کارکنان اند که بسته به نوع ساختمان کاربرد های متفاوتی هم دارند. حتی در بعضی از برج ها الزامی به ایجاد بخشی جدا برای ورودی و نگهبانی نیز هست. به همین علت لابی ها از واجبات طراحی در برج هایی با ساکنان زیاد و کاربری های تجاری و اداری هستن.

نمای برج

طراحی نمای برج‌ در ارزش مادی آن و استقبال علاقه‌مندان برای خرید آن تاثیر بسیاز زیادی دارد ، نمای برج اولین چیزی هست که توجه هر بیننده ای را به سمت خودش جلب می کند و اونها رو علاقمند به خرید میکنه، در طراحی نمای برج باید به مواردی مثل : استفاده از متریال مناسب با مقاومت بالا در نما، متریال متناسب با سبک معماری، آرامش بصری، ایجاد حس کنجکاوی با بکار بردن متریال و عناصر زیبایی خاص و … توجه داشت.

آسانسور

وجود مسیر های ارتباطی عمودی در برج ها بخاطر زیاد بودن طبقات بسیار مهم هست،برای همین باید برای جابجایی افراد و حمل بار حتما در طراحی تخصصی برج بر اساس اصول و ضوابط آسانسور درنظر گرفته بشه ، در صورت زیاد بودن تعداد واحد های برج میشه برای هر کاربری (حمل بار،جابجابب افراد) دو آسانسور درنظر گرفت.

تراس و بالکن

در نظر گرفتن بخش تراس و بالکن از ضوابط مهم در طراحی برج هست، طراحی تراس بسته به متراژ واحد ها متفاوت هست و اجرای اون برای همه واحد ها در برج های مسکونی لازم است. وجود تراس و بالکن همچنین تاسیر زیادی در طراحی و شکل گیری نمای ساختمان داره و جا نمایی داخلی آن ها در نما و ظاهر برج تاثیر زیادی داره. باید دقت داشت در طراحی تخصصی برج به سبک مدرن ، تراس و بالکن بخش بسیار مهم و الزامی هستن که برای طراحیش باید زیرسازی، اقدامات امنیتی و مقاوم سازی لازم در نظر گرفته بشه.

برخی از نکات مهم در رابطه با اصول و ظوابط طراحی تخصصی برج :

  • تمام برج‌ها باید از استاندارد مقاومت در مقابل وزش باد برخوردار باشد. (چراکه در ارتفاع بلد ، قدرت و شدت جریان باد بسیار بیشتر است که درصورت رعایت نشدن اصوال و ضوابط میتواند باعث تخریب برج شود.)
  • قبل از شروع طراحی لازم هست تا حتما دسترسی ، نورگیری و کاربری زمین و زمین های اطراف مشخص شود.
  • بر اساس ظوابط و اصول طراحی برج ، تعداد واحد های طبقات در برج های مسکونی بر اساس ابعاد زمین و تراکم منطقه تعیین می شود.
  • در طراحی برج های مسکونی و تجاری یا اداری ، میتوانید از یک سبک معماری در فضای داخلی و لابی، نما ی برج و طراحی واحدها استفاده کنید تا یکپارچگی مجموعه حفظ بشه.

طراحی تخصصی برج و آپارتمان مدرن گروه مهندسی برخورداری

ما در مجموعه مهندسی ملکی برخورداری با گروه عالی و تخصصی که داریم ، در قسمت معماری و نظارت با تیم عالی و حرفه ای که داریم و یکی از بهترین معماران کشور که در سطح بین المللی هم بسیار مطرح هستن و پروژه های زیادی رو از جمله در قسمت طراحی تخصصی برج و برج سازی با ایشون انجام دادیم و افتخار همکاری باهاشون رو داریم ،در حوزه قرص سازی و طراحی برج از صفر طراحی تا صد اجرا به شکل کاملا تخصصی و علمی برای تحقق خواسته های شما کارفرمای عزیز انجام میدیم.

5/5 - (1 امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =