روش‌های ویلاسازی در شمال

روش‌های ویلاسازی در شمال از گذشته تا کنون متفاوت بوده است و این بستگی به سازنده ان داشت که یک ویلا را چطور شروع به ساختن کند و خشت اول آن را چطور بردارد ؟ استحکام ویلا و ماندگاری بالا آن بستگی به هنر پیمانکار ساختمان دارد اون میتواند از روش استاندارد یا بساز بفروشی استفاده کند.

طراحی ویلا در شمال معمولا به دو روش مختلف انجام میشود که هر روش مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اگر در ادامه وقت خود را چند دقیقه در اختیار ما قرار دهید روش های ذکر شده را به طور کامل بررسی میکنیم تا آگاهانه عملیات ساخت و ساز ویلا در شمال را استارت بزنید.

روش‌های ویلاسازی در شمال

روش‌های ویلاسازی در شمال متفاوت است و به دو گروه شخصی سازی و بساز بفروشی تقسیم میشود. حال شاید این سوال ذهنتان را مشغول کند که این روش ها چگونه انجام میشوند و چه سودی برای کارفرما دارد؟ آیا میتوان یک ساختمان مستحکم و عمری با هر دو روش بنا نهاد؟ همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

  • شخصی‌سازی
  • بساز و بفروشی

روش بساز بفروشی

در روش بساز بفروشی سازنده از هر نوع ترفندی استفاده می‌کند تا قیمت تمام شده ارزان دربیاید. این تلاش برای کمتر هزینه کردن فقط به کیفیت ویلا ضربه نمی‌زند. مشکل بزرگی که این ساختمان‌ها دارند، از جنبه فنی است. گاهی مثلا از سنگ درجه سه استفاده می‌شود که نتیجه‌اش ساختمان به لحاظ کیفی درجه چندم محسوب می‌شود اما مشکل اکثر ویلاهای شمال مشکل فنی و سازه‌ایی است؛ یعنی اساس انتقال نیرو در سازه رعایت نمی‌شود.

در بساز بفروشی که یکی از روش‌های ویلاسازی در شمال است ملاحظات دینامیکی و استاتیکی در سازه رعایت نمی‌شود.مثلا ستون‌هایی که وجودشان در ویلا ضروری است در برخی از این ویلاها خبری ازشان نیست.سازندگان این ویلاها ترفندهای مختلفی به کار می‌برند تا قیمت تمام شده ویلاها بسیار ارزان باشد سازندگان برای اینکه ستون در ساختمان را اجرا نکنند و یا از تیرآهن کمتری در سقف استفاده کنند مثل خانه‌های سنتی، قطر دیوار را زیاد می‌کنند که همین مسئله به نشست ساختمان منجر می‌شود.

ویلا در روزهای اول بعد از ساخت زیباست اما در بازه زمانی کوتاه بر اثر نشست، تبدیل به یک خرابه می‌شود. این امکان وجود دارد که با وزش یک باد، سقف ساختمان تخریب شود؛ چون به اصطلاح قوطی‌هایی که در سقف کار شده است قطرشان کم است و ضعیف هستند. به دلیل عدم وجود فنداسیون و پایه‌ریزی مناسب و گاهی اجرای غلط این پی‌ها، یک سیل کوچک می‌تواند ساختمان را از جا کنده و کاملا ویران کند.

مردم به دلیل عدم آگاهی از شرایط ساخت این ویلا‌ها اقدام به خریداری می‌کنند اما نمی‌دانند چه تبعات وحشتناکی در انتظار آنهاست. علت دیگر قیمت نازل این ویلاها ساخت و ساز در زمین‌های غیر مجاز می باشد. از طرفی بعضی از این ویلاها در زمین‌هایی ساخته می‌شود که کاربری آن کشاورزی است یا در مناطقی قرار دارد که ساخت و ساز در آن ممنوع است و طبیعت را در معرض خطر قرار می‌دهد و از این جهت آسیبی چند منظوره به بار می‌آید.

معمولا گرفتن مجوز آب و برق و گاز برای این ویلاها با ایجاد رابطه و ساز وکارهای غیر‌قانونی است یا از طریق همسایه‌هاست که فرد با پرداخت پول به همسایه‌ها که در بافت مجاز قرار دارند از آب و برق آنها استفاده می‌کنند یا به اسم آنها کنتور می‌گیرند. پس به عنوان یکی از روش‌های ویلاسازی در شمال میتوانیم تصمیم بگیریم که روش بساز بفروشی از نظر معنوی جنبه مثبتی ندارد و ممکن است پای جان آدمی در میان باشد.

روش شخصی سازی

در روش شخصی سازی همانطور که از نام آن مشخص است ویلا کاملا شخصی سازی شده و اصولی طراحی و اجرا میشود و تا جای ممکن از مطالح با کیفیت و تیم مجرب در ساخت و ساز آن استفاده شده و امکان نشست ساختمان، نشتی و تخریب تقریبا به حد 0 میرشد. این روش مخصوص کارفرماهایی است که قصد فروش ندارند و میخواهند یک عمر در ساختمان یا ویلا ساخته شده زندگی کنند.

حداقل قیمت ویلا استاندارد و اصولی در شمال چقدر است؟

در واقع حداقل قیمتی که برای ویلا می‌شود هزینه کرد را به شما میگوییم. حداقل قیمت ویلا با روشهای اصولی متری ۸ الی ده میلیون تومان است در حالی که بعضی از ویلاهای شمال با متری ۵ میلیون و حتی کمتر ساخته ‌می‌شوند. طول عمر این ویلاها به دلیل استفاده غیر اصولی از روش‌های ویلاسازی در شمال پنج تا شش سال است بعد از این مدت ساختمان نشست می‌‌کند و حتی یک فرد غیرکارشناس متوجه می‌شود که ساختمان در حال تخریب است.

دپارتمان مهندسی و ملکی برخورداری از سازندگان قدیمی و جوان ویلا در شمال می باشد. رنج قیمت ویلاهایی که در بعضی از مناطق مثل چمستان برای فروش معرفی می‌کنیم از ۸۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. ما همچنین ویلای دوبلکسی را به شما معرفی می‌کنم که تنها یک میلیارد قیمت دارد!

وقتی از استحکامات ساختمان کاسته شود مثلا به لحن عامیانه ویلایی که شش شاخه آهن لازم دارد با سه شاخه ساخته می‌شود، قیمت ویلا پایین می‌آید؛ و متأسفانه مهندسین ناظر و مسئولان فنی این مناطق هم به این سازندگان کمک میکنند .کار دیگری که برای ارزان شدن قیمت ویلا انجام می شود این است که از متریال نازک کاری مثل سرامیک و کابینت و بقیه وسایل داخلی ویلا زده می شود!

مشتری‌ها نمی‌دانند در شناژ ساختمان چه خبر است و همیشه راه فرار برای سازنده باز است. بعضی زمین‌ها هم مشکل سند دارند و فروشنده‌ها دروغ مصلحتی می‌گویند! مثلا وقتی ویلایی در سیصد متر زمین با صد متر بنای نوساز قیمتش زیر یک میلیارد تومان است،مشتری باید متوجه شود که یک جای کار می‌لنگد. یک ویلای اصولی و استاندارد با این شرایط در ارزانترین شهر قیمتش باید حدود ۲/۵ میلیارد تومان باشد.

روش گرفتن امتیازات آب و برق و گاز برای ویلاهای مناطق ممنوعه

گرفتن آب و برق این ویلاها بیشتر با رابطه است. گاهی هم این ویلاهای ضعیف در خانه‌های قدیمی که آب و برق دارند، ساخته می‌شوند که مشکلی برای آب و برق ندارند. وقتی شما ویلایی با قیمت ۱ میلیارد می‌خرید که طول عمر آن پنج سال است و شما در طول هر سال یکماه در آن ویلا اقامت داشته باشید . با یک ضرب و تقسیم ساده می‌شود محاسبه کرد که شما برای آن یکماه اقامتتان در ویلای غیر استانداردتان میلیون ها تومان هزینه کرده اید.

البته شما در صورتی می‌توانید از این خرید اشتباه احساس پشیمانی کنید که شانس بیاورید و در مدت اقامتتان سیل و زلزله و باد و نشست زمین و ویلای شما را تخریب نکند.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل روش‌های ویلاسازی در شمال را معرفی و بررسی کنیم ، همچنین قیمت انواع ویلا استاندارد که با روش های اصولی ساخته شده را به همراه روش های اخذ امتیازات آب، برق ، گاز ویلاهای مناطق ممنوعه بررسی کرددیم.

در پایان اگر نظری ، پیشنهادی در رابطه با بهبود این مقاله دارید لطفا در بخش پرسش و پاسخ همین صفحه ارسال کنید. موفق و پیروز باشید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =