بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک + نکات مهم

بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک

بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک چه زمانی است؟ پاسخ این سوال به هدف خریدار ملک بستگی دارد. اینکه قصد او از خرید ملک، تهیه یک سرپناه برای خود و خانواده است یا قصد سرمایه گذاری دارد. البته در هر صورت، خریداران ملک تمایل دارند بدانند که بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک تقریبا چه زمانیست.

کما اینکه این روزها مشاوره و سرمایه گذاری در شمال، به یکی از مشاغل بسیار پرسود تبدیل شده است.به طور کلی، عوامل مختلفی بر افزایش بهره وری و سود در معاملات ملکی تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، بسیاری از افراد بر این باورند که، سرمایه گذاری فقط در فروش ملک است. در صورتی که اینگونه نیست. بسیاری از افراد، در خرید ملک هم سود می کنند. چرا که بسیاری از فروشندگان، به دلایل مختلف مثل مهاجرت یا فشار مالی، نیاز دارند به سرعت ملک مورد نظر را بفروشند.

در واقع در چنین شرایطی معمولا ملک، با قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود فروخته می شود. در این مواقع، خریدار یک سرمایه گذاری بزرگ انجام داده است. بنابراین نمی توان زمان دقیق به عنوان بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک را صراحتا تعیین کرد. چرا که شرایط فروشنده، خریدار و بازار، می توانند در کنار یکدیگر، هر لحظه و هر دقیقه را به بهترین زمان سرمایه گذاری برای ملک تبدیل نمایند. ولی برخی از فاکتورها و شرایط وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک را تشخیص دهید. برای آشنایی با این نکات می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک چه موقع است؟

بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک
بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک

در ادامه به بررسی چند نکته مهم در مورد تشخیص بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ملک را بررسی میکنیم، تا به راحتی بتوانید این موضوع را تشخیص دهید. تنها کافیست در ادامه این مقاله ما را یاری کنید.

بهترین فصل برای خرید ملک

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که بر روی سرمایه گذاری ملک، تاثیر می گذارد فصل و ماه های خاص است. مطمئنا اگر برای خرید ملک به مشاوره املاک مراجعه کنید اغلب آن ها فصول گرم سال یعنی از فروردین تا پایان شهریور را بهترین زمان برای خرید ملک و سرمایه گذاری معرفی می کنند. انتخاب این بازه زمانی دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به داغ بودن بازار خرید و فروش ملک اشاره کرد. همچنین به دلیل تعطیلات مدارس، نقل مکان کردن راحت تر است.

علاوه بر این، اسباب کشی در فصول سرد، سخت تر است. البته نه اینکه، در نیمه دوم سال، اقدام به خرید ملک و سرمایه گذاری نکنید. اتفاقا در برخی مواقع، موقعیت های منحصر به فردی برای سرمایه گذاری در نیمه دوم سال، رقم می خورد که نظیر آن در نیمه اول سال وجود ندارد. مثلا فردی ملک خود را در فصول گرم سال برای فروش می گذارد اما سود خوبی از این معامله به دست نمی آورد. ولی یک فرد در فصل زمستان اقدام به خرید یا فروش ملکی می کند که در این معامله، بهترین سرمایه گذاری عمرش، رقم می خورد. بنابراین نمی توان به طور مطلق گفت بهترین زمان خرید ملک از نظر فصل یا ماه چه موقعی است.

3 نکته مهم در تشخیص بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک

برای تشخیص بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک، فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند. از جمله این فاکتورهای تاثیر گذار می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم :

  • افزایش و کاهش ناگهانی قیمت املاک: در برخی مواقع، اتفاقاتی رخ می دهد که بطور ناگهانی قیمت ملک به شدت افزایش می یابد. فروشنده می داند اگر در این دوره، ملک خود را نفروشد قیمت آن کاهش می یابد. این افزایش قیمت به حدیست که حتی افرادی که قصد فروش ملک را نداشتند هم تصمیم به فروش  می گیرند. در برخی مواقع هم عکس این قضیه، رخ می دهد. یعنی قیمت ملک، آنچنان کاهش می یابد که متقاضیان سرمایه گذاری می توانند با فروش ماشین یا سرمایه اندک خود، ملکی را خریداری کنند.
  • آمادگی روحی فرد: یکی دیگر از عواملی که بر بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک تاثیر می گذارد شرایط فرد فروشنده است. در برخی از مواقع، بازار خرید و فروش ملک، در اوج رونق است و تمام شرایط برای فروش ملک و یک سرمایه گذاری عالی وجود دارد. اما فروشنده از نظر روحی قصد فروش ملک را ندارد. بالعکس، در برخی مواقع، بازار ملک در رکود است و فروشنده، اصرار به فروش ملک دارد. بنابراین، یافتن بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک به شرایط روحی و عاطفی فرد هم بستگی دارد.
  • مهاجرت: مهاجرت یکی از بحث های داغ کشور ماست. متقاضیان مهاجرت در اولین فرصت و بدون توجه به رونق یا رکود بازار ملک، ملک و املاک خود را بفروش میرسانند تا کشور را ترک کنند. در واقع آنها نمی پرسند آیا وقت خوبی برای فروش ملک است یا خیر. بنابراین این عامل یکی دیگر از فاکتورهایی است که بر روی بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک، تاثیر می گذارد. طبیعتا افرادی که ملکی از این دسته از افراد خریداری می کنند بهترین سرمایه گذاری را انجام داده اند.

بهترین زمان خرید ملک در رکود یا رونق بازار چیست!؟

علاوه بر شرایط فوق، فاکتورهای دیگری هم برای تشخیص بهترین زمان خرید ملک و سرمایه گذاری وجود دارد که یکی از آن ها توجه به رکود یا رونق بازار ملک است. رونق بازار ملک، یعنی بنا به دلایلی مثل کمبود ساخت و ساز، افزایش نرخ ارز، تورم و…، قیمت ملک افزایش می یابد.

افزایش قیمت ملک در این برهه از زمان به گونه ای است که حتی امکان افزایش قیمت هفته ای یا روزانه هم وجود دارد.دوره رونق بازار ملک، بهترین زمان برای کسانی است که قصد فروش ملک و سودآوری را دارند. بالعکس، افرادی که قصد خرید ملک دارند بهتر است در این بازه زمانی، دست نگه دارند.

عموما بعد از هر رونقی، یک دوره رکود وجود دارد. البته رکود بازار ملک به معنی کاهش قیمت نیست. در این دوره، میزان معاملات ملک کاهش می یابد. در این مواقع، فروشندگان می دانند خریداران توان مالی زیادی برای خرید ملک ندارند. لذا نمی توانند قیمت های گزافی برای فروش ملک در نظر بگیرند.

نتیجه گیری

با توجه به تمام باید و نبایدهایی که در مواردی مانند بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک، خرید ملک، فروش ملک و غیره وجود دارد این سوال به ذهن خریداران خطور می کند که بالاخره ملک بخریم یا نه؟در این راستا باید بگوییم بازار ملک همواره با نوسانات و رکود و رونق، همراه است.

بنابراین برای یک معامله خوب و پرسود باید بهترین زمان را تشخیص دهید. از آنجایی که عموم مردم از دیدگاه، تصورات و باورهای مختلفی برخوردار هستند و اطلاعات کمی در مورد بازار ملک دارند بهتر است قبل از خرید ملک، خصوصا در مناطق شمالی کشور، مشاوره های لازم را دریافت کنند. دریافت مشاوره و سرمایه گذاری در شمال به شما کمک می کند در بهترین زمان، ملک مورد نظر را خریداری کنید.

در خصوص املاک شمال، این دغدغه وجود دارد که ملک مورد نظر، به قصد سکونت یا سرمایه گذاری بلند مدت، خریداری شود. دریافت مشاوره و سرمایه گذاری در شمال به شما کمک می کند بهترین تصمیم را بگیرید.بنابراین قبل از پرداختن به سوال ملک بخریم یا نه، ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. داشتن اطلاعات در بازار ملک، هرچند جزئی می تواند به شما کمک کند در بهترین زمان، ملک خریداری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =